flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Як відвідувачі судів оцінили якість функціонування судів Волинської області!!!

27 травня 2016, 16:38

У листопаді 2015 – лютому 2016 року в рамках проекту «Опитування громадян щодо їх задоволення якістю функціонування судів за допомогою карток громадського звітування (КГЗ)» групою спеціально підготовлених інтерв’юерів здійснено опитування в 16 місцевих загальних  судах Волинської області. Даний проект вже реалізовувався в 2010-2013 роках в деяких із місцевих загальних  судів Волинської області: Ковельському міськрайонному, Локачинському, Старовижівському, Рожищенському районних судах.

Під час опитування було опитано по 70 респондентів - відвідувачів (мінімальний обсяг вибірки) в кожному суді. Опитування проводилися безпосередньо в приміщеннях судів шляхом індивідуального особистого інтерв’ю. У ході опитування інтерв’юерами було зафіксовано близько 20% відмов від інтерв’ю. Серед головних причин: небажання висловлювати незнайомцю-інтерв’юеру свою думку; через те, що респондент не був відвідувачем суду; відсутність часу на інтерв’ю; побоювання впливу результатів інтерв’ю на проходження судової справи тощо. Разом із тим, більшість респондентів поставилися до опитування толерантно, з великим інтересом і відповідальністю. 

Відповідно до методології карток громадянського звітування, якість роботи суду оцінюється з позиції його відвідувача. Досліджуючи думку відвідувача, інтерв’юери виходили з того, що навіть якщо робота суду є ефективною за певними показниками, надана у суді послуга є бездоганною за своїм стандартом, якість процесу її надання залишиться низькою, доки відвідувач, як зовнішній оцінювач, є незадоволеним, а послуга не відповідає його потребам (очікуванням). Тому врахування думки відвідувачів було необхідною умовою отримання цілісного та несуперечливого уявлення про фактичні результати діяльності суду.

      У даному дослідженні при оцінюванні рівня якості роботи суду застосовувався комплексний підхід, суть якого полягала в розкладанні поняття «якість» на такі шість основних вимірів:

    • доступність до суду;

    • зручність та комфортність перебування в суді;

    • повнота та ясність інформації;

    • дотримання термінів судового розгляду;

    • сприйняття роботи працівників апарату суду;

    • сприйняття роботи судді;

 

За наслідками опитування підготовлено Аналітичний звіт опитування громадян щодо їх задоволеності якістю функціонування судів Волинської області.

 

Цікава річ, на оприлюднення результатів опитування громадян щодо їх задоволеності якістю функціонування судів Волинської області, яке відбулося 25 травня 2016 року організаторами було запрошено 17 представників місцевих ЗМІ, однак прийшли лише 2, що свідчить про те, що ЗМІ не зацікавила думка громади щодо діяльності судових установ Волині.